lørdag den 13. august 2011

Jørgen Stagstrup

                                                                                                               Efterår 2010
Hen over perioden 1961-2011:

Føde på bordet:
Et årstid boede jeg hos Krillers familie i Spjald og virkede som lærervikar. Derefter
blev det til 3 års læreruddannelse i Skive, incl. unde
rvisning og ungdomsarbejde. Det blev ikke efter denne periode til så meget skoleundervisning, mere skolepolitik
og fagpolitik og voksenpædagogik i store mængder
. Fra 1965 til 2002 havde jeg job
som ungdomsskoleleder, dog afbrudt af 8 års frikøb i hovedstaden som formand for
mine kolleger i landets ungdomsskoler
. Siden 2002 har jeg levet som professionel
golfspiller sponsoreret af statens pensionssystemer.

Andre interesser:
Forsøgene på at holde mig i live er hidtil kronet med held. Målet er snart at runde
70 år, derefter at opleve 50 års studenterjubilæum samt om føje stund guldbryllup.
Det sidste kræver lidt mere end blot og bare overlevelse. Kirsten og jeg har tre
sønner på arbejdsmarkedet, og hvis de arver noget af betydning, så har vi regnet
galt. De har påtaget sig ansvar for 6 børnebørn, og fem af dem ligner på mange
leder og kanter resten af familien. Vi enes fint med dem. 

Jeg har holdt fast i nogle få særligt spændende fritidsområder, hvor man påstår at
have brug for en krakiler med masser af travlhed og masser af tid. Ordentlige
pensioner, sygesikring, partipolitik, redigering af hjemmes
ider, skriblerier,
kræftbekæmpelse og golfklubarbejde er sager, hvor jeg mener at gøre en forskel;
men det kan jeg naturligvis ikke dokumentere. Det gode er at gå rundt med den
følelse.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar