søndag den 14. august 2011

Bent Winkler

Blå bog for de sidste 50 år for og af Bent Winkler.

Nu har jeg udskudt denne beskrivelse af mit liv siden TARM i så lang tid, at det minder mig om
stilskrivning i gamle dage.

Da jeg fik mailen fra Carsten, så jeg for mig et hold 50-års jubilarer, der blev vist rundt på VGT,
mens vi var elever. Sikke nogle gamle nisser. Jeg husker, hvordan lærerne beskrev enkelte af
nisserne, som havde beklædt stillinger i ”vort samfunds allerhøjeste top”. Så jeg glæder mig til at
læse om jeres historie.

Søgte i 1961 ind på Ålborg Seminarium. Var desværre et år for ung og tilbragte et år på
forsikringsselskabet Fremtidens beregnerafdeling. Det var lykke, for her fandt jeg ud af, at livet
på et kontor, slet ikke var mig, så jeg startede i 62 på seminariet og blev færdig inden for den
normerede tid ( !!!! ) i 1965.

Blev gift med Thyra fra en paralleklasse i 1965 og fik stilling i ved Ebeltoft Borger - og Realskole
samme år. Var fra 1979 ”viceinspektør”. Blev her til jeg blev pensioneret i 2007 og bor stadig i
Ebeltoft.

Så kort kan det beskrives; men interesserede kan læse lidt længere.

Fik Mette i 1966 og Mads i 1969.

Da lærdom ikke er nogen skade til, blev jeg efter 4 år HD’er fra Handelshøjskolen i Århus i 1975.
Det bliver kaldt skilsmissestudiet, da det foregår om aftenen og i weekends, og jeg blev da også
skilt i 1976.

I 1967 var jeg begyndt at skrive til dagbladet Demokraten, hvilket førte mig ind i
Socialdemokratiet. Efter et pol-møde i Kbh. mødte jeg Bitten (sygeplejerske), som i 1977 flyttede
til Ebeltoft.

I 1981 fik vi Peter. Han og de to ældste børn er siden udvandret til København. De er selvfølgelig
helt ekseptionelle; men den historie skal I skånes for.

I 1978 blev jeg valgt ind i Ebeltoft Byråd, hvilket skulle komme til at vare 32 år. Jeg var kun et par
måneder konstitueret som borgmester ellers var jeg viceb.
------------------------
”Sorrig og glæde de vandre til hobe”.

Bitten døde i 2005 efter 8 års kamp med kræft.

MEN livet skal leves fremad! Så i 2009 flyttede jeg sammen med Bodil (bankass), som imidlrtid
samme år døde af kræft efter 1,5 mdr’s sygdom. Nu bor jeg alene; men har mødt en skøn fynbo fra
Odense, Marianne, som er blevet min weekendkæreste.

Efter min pensionering i 2007 er jeg begyndt at spille violin i ”Kaløvigegnens Seniororkester”.
Desuden spiller jeg til sang et par gange om ugen på par plejehjem. Da jeg endnu har et par
politiske ben ”at gnave” + havearbejde, gymnastik og mandeyoga kan tiden slet ikke slå til. Hvis
der er lidt tid til overs, plejer jeg en gammel bobbel (folkevogn) med tilhørende campingvogn og
deltager i div. træf, hvor jeg deler den fælles interesse med andre unge på min egen alder.

Et godt liv. - PT glad og tilfreds.

Venlig hilsen

Bent

Ingen kommentarer:

Send en kommentar